کد خبر 524913
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲

پادشاه عربستان و رئیس جمهور چین امروز ضمن دیدار با یکدیگر در ریاض درباره تقویت روابط دو جانبه، مبارزه با تروریسم و تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

 به گزارش مشرق، ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی امروز(سه شنبه) ضمن استقبال از رئیس جمهور چین در ریاض با وی درباره روابط دوجانبه و تحولات دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

شبکه العربیه گزارش داد که پادشاه سعودی در دیدار با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین بر تشریک مساعی جهت برقراری امنیت و صلح جهانی تاکید کرد.

ملک سلمان در این دیدار گفت: رفع چالش های منطقه به ویژه تروریسم به همکاری بین المللی نیاز دارد.

وی به رئیس جمهور چین گفته که باید با یکدیگر برای رفع تلاش ها و جایگزینی صلح در منطقه تلاش کنند.

سفر رییس جمهور چین به ریاض نخستین سفر رسمی او به خاورمیانه است. او پس از عربستان به ایران و مصر نیز سفر خواهد کرد.

در همین ارتباط،‌ خبرگزاری فرانسه با اشاره به تنش بوجود آمده بین ایران وعربستان و قطع رابطه دیپلماتیک دو کشور و اجرایی شدن برجام نوشت: «رییس جمهور چین درست سه روز پس از اجرایی شدن برجام به خاورمیانه سفر کرد تا از فرصت‌های اقتصادی پیش رو در ایران بهره برداری کند.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    اول رفت عربستان
  • مرتضی ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    مشرق عزیز نیازی به انتشار نیست صرفا یک تذکر دوستانه : هر چند منبع خبر ظاهرا شما نیستید سفر رییس جمهور چین به ریاض نخستین سفر رسمی او به خاورمیانه است. او پس از عربستان به ایران و مصر نیز سفر خواهد کرد. این منطقه‌ای که اروپایی‌ها اصرار دارند اسم آن را بگذارند خاورمیانه؛ یعنی خاور را، شرق را به نسبت اروپا میسنجند. یک‌جا شرق دور است، یک جا شرق میانه است، یک جا شرق نزدیک است؛ این تکبّر اروپایی‌ها [را ببینید!] از اوّل اینجا شده «خاورمیانه»؛ اسم خاورمیانه غلط است؛ اینجا غرب آسیا است. آسیا یک قارّه‌ی بزرگی است، ما در غرب آسیا قرار داریم. این منطقه منطقه‌ی بسیار حساسی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس